סוגי אתרים באינטרנט

סוגי אתרים באינטרנט

ברשת קיימים סוגי אתרים רבים, איך בוחרים את סוג האתר המתאים ביותר לעסק שלכם ?

השלב הראשון בבחירת אתר

לפני שמתחילים בבחינת סוגי אתרי האינטרנט שקיימים, חשוב להגדיר את הצרכים של העסק ואת הצרכים של הלקוחות עליהם נרצה לענות באמצעות האתר. חשוב להשקיע מאמץ ולהיעזר באנשי שיווק ומיתוג על מנת לזהות את מכלול הצרכים הצרכניים והעסקיים – זיהוי נכון, מדויק, מקיף ומקצועי של אלו יוביל לאתר יעיל ומנצח. בזמן בחינת צרכי הלקוחות והעסק תגבשו מענה לשאלה מה המטרה שלשמה ייבנה האתר? ברשת קיימים אתרים שונים הנבדלים זה מזה בפונקציות שלהם, בכמות התוכן שהם מכילים ובמעורבות הגולשים בהם. חלק מן האתרים מסתפקים בהצגת פרופיל החברה ועיקרי העיסוק שלה, וחלקם מספקים חוויית גלישה רחבה יותר הכוללת שיתוף של הגולשים, או ממש מכירת מוצרים דרך האתר. השלב הבא, הוא בחינת כל סוגי אתרים שקיימים, למי מיועד כל אתר ועל איזה צרכים הוא  עונה?

אז….. איזה סוגי אתרים יש ?

אתר תדמית

אתר תדמית הוא אתר שיווקי המהווה את עיקר הנוכחות של העסק באינטרנט. אתר תדמיתי מציג מידע אינפורמטיבי אודות פרופיל החברה, מכיל מידע על העסק, השירותים ותחומי ההתמחות שלו וניתן לשלב בו פירוט על המוצרים של החברה. אתר תדמית איכותי מציג את העסק בצורה מרשימה ככל הניתן, ומדגיש את ההישגים שלו, המטרות והאופי הייחודי שלו. אתרי תדמית נבנים בדרך כלל במטרה ליצור נוכחות ברשת, לשמר קשרים עם לקוחות ולמשוך לקוחות חדשים. אתר תדמית נבדל מאתר תוכן בכך שהוא בדרך כלל אתר קטן יותר, המכיל מספר קטן של עמודים קבועים המציגים מידע שיווקי בלבד ולא חומר מקצועי. אתרים אלו הינם אתרים סטטיים ללא מערכת תוכן או מערכת ניהול כלשהי, ולכן כל דרישה להוספת עמודי תוכן או שינוי תוכן קיים מאלצת את בעלי האתרים לבצע תיקוני קוד מיותרים ויקרים (שכן הם נאלצים לפנות לבונה האתר שלהם לביצוע השינויים ישירות בקוד, במקום לבצע שינויים אלו במערכת התוכן). בבניית אתר תדמית שמים בעיקר דגש על עיצוב יוקרתי ומושך וברוב המקרים אין מבצעים התאמה למנועי חיפוש למטרות קידום אורגני. אתר תדמית מיועד לבעלי עסקים אשר אינם זקוקים לעדכונים תכופים באתר.

אתר תוכן

אתר תוכן הוא אתר המבוסס על מערכת ניהול תוכן ומאפשר הוספה ועריכת תכנים ללא הגבלה. ברוב המקרים, אתר תוכן מכיל תכנים רבים ומקצועיים בנושא שבו עוסק האתר בהשוואה לאתר תדמית המכיל מספר תכנים מועט, ובעיקר תכנים פירסומיים ולא מקצועיים. אתר תוכן מקצועי הוא אתר עם מערכת ניהול תוכן חזקה וגמישה המאפשרת שליטה מלאה בתכני האתר, לרבות ניהול הפרמטרים של גוגל למנועי החיפוש. בבסיס קידום אתרים אורגני, חייב לעמוד אתר תוכן מקצועי ולא אתר תדמית, זאת מכיוון שמנוע החיפוש סורק את התכנים באתר ומעלה את הרלוונטיות שלו לפי כמות התכנים ואיכותם. אתר העשיר במילים וביטויים רלוונטיים לנושא בו הוא דן, ידורג גבוה יותר בתוצאות החיפוש השונות. אתר תוכן נתפש כאתר רציני יותר מאתרי מכירות או אתרי תדמית קטנים ולכן הוא תורם ליצירת תדמית איכותית לעסק שעומד מאחוריו. גולשים רבים מחפשים ברשת תוכן מקצועי בשלל תחומים, והם נוטים להעריך לטובה אתרים העונים במדויק על הצורך שלהם. לכן, לבניית אתר תוכן יתרון משמעותי מבחינה שיווקית. הוא מכיל חומר קריאה רב שמשכנע את אותם גולשים כי החברה המפעילה את האתר היא מקצועית ומתמחה בתחומה. בנוסף לכך, תוכן איכותי באתר מגדיל את זמן השהייה בו – וזהו פרמטר נוסף שעשוי לשפר את דירוג האתר בגוגל. אתרי תוכן נועדו למי שזקוק לעדכונים באתר באופן שוטף, למי שאוהב לייצר תוכן על בסיס קבוע ולמי שרוצה להיות הראשון ב Google.

אתרי חנות וירטואלית מקוונת, מסחר אלקטרוני

חנות וירטואלית (ובשם אחר אתר מסחר אלקטרוני) היא אתר מכירות המאפשר מכירה וקנייה מקוונת של מוצרים, ללא צורך בתיווך אנושי. אתר חנות וירטואלית מאפשר להגדיל את קהל הלקוחות באופן משמעותי כיוון שחנות מקוונת הינה חנות הנגישה לכולם ומכל איזור בארץ וגם חנות הפתוחה תמיד, 24/7 . בנוסף, בניית חנות וירטואלית מקוונת חוסכת כוח אדם ועלויות של שכירות ולכן היא מהווה אופציית מסחר אטרקטיבית עבור סוחרים רבים. בניית אתרי חנות (נקרא לעיתים גם אתר קטלוג או אתר סחר) כוללת פיתוח של מערכת ניהול מוצרים שצריכה להיות נוחה לשימוש מנהל האתר. בנוסף, נדרשת כמובן יכולת סליקה מקוונת של כרטיסי אשראי, על מנת שנוכל לבצע את התשלום ישירות באתר בלי לדבר עם נציג טלפוני. כיום מתאפשרת ברוב האתרים הגדולים קנייה מאובטחת, כמו למשל באמצעות Pay Pal המאפשרת להסתיר את מספר כרטיס האשראי ובכך ליצור תחושת ביטחון בקרב הצרכנים שמוסרים את פרטי האשראי שלהם באינטרנט.

מיני-סייט Mini – Site

סוג נוסף וקטן יותר הוא מיני-אתר בעברית ובאנגלית Mini-Site , גולשים שילחצו על באנר או על קישור ממנוע החיפוש יגיעו לאתר זה. באתר מיני-סייט יהיו בדרך כלל בין 1-6 עמודים המציגים תוכן שיווקי על המוצר או השירות, או שיכיל תוכן פרסומי על מוצר חדש, מבצע עכשווי או מידע המפרסם אירוע יחסי ציבור במטרה להניע את הגולשים לפעולה, למשל, ללחוץ על קישור לאתר הראשי של העסק ולקבל יותר מידע, ליצור ליד כלומר, להניע אותו למלא טופס ליצירת קשר או אפילו לשם חשיפה בלבד. אתר Mini-Site יכול להיות חלק מהאתר הראשי של החברה שיכלול מספר אתרי מיני-סייט. כאשר מתכננים אתר מיני-סייט חשוב לזכור את הפעולה אותה אנו רוצים שיבצע הגולש, קיימת תורה שלמה ואנשי מקצוע מומחים בעיקר לנושא עיצוב חווית המשתמש, טריקים וטקטיקות בתכנון ובבחירת העיצוב שיניעו את הגולש לפעולה שאנו רוצים שיבצע. עם זאת חשוב לזכור כי המיני-סייט לא מתיימר להחליף את האתר הראשי של החברה אלה מטרתו לקדם מוצר או אירוע במקביל לפרסום נוסף ברשת שיוביל את הגולש למיני-סייט.

דף נחיתה

דף נחיתה הוא עמוד אינטרנט בודד שנבנה בד”כ לליווי קמפיין פרסומי באינטרנט. הגולשים שלוחצים על באנר או קישור, נוחתים בדף זה, ומכאן שמו. תפקידו של דף הנחיתה לגרות את הגולשים לבצע פעולה כלשהי, למשל מילוי פרטי התקשרות, רכישה של מוצר וכדומה. עיצוב האתר והתוכן שלו מתוכננים בקפידה על מנת להשיג כמה שיותר המרות, כלומר לגרום לכמה שיותר גולשים לבצע את הפעולה המדוברת ולהפוך ללקוחות. קיימים סוגי אתרים רבים, כל אתר עונה על צורך אחר כפי שקראתם במאמר,  עכשיו צריך להגדיר ולזהות את הצורך העסקי שעליו תרצו שיענה האתר שלכם ובהתאם לאסטרטגיה השיווקית שלכם. לקביעת פגישת ייעוץ חינם, עם מומחים לפיתוח עסקי, אנשי שיווק ומיתוג, השאירו פרטים בטופס ליצירת קשר, ונחזור אליכם