מחיר אתר אינטרנט

בניית אתרים מחירון

שוק בניית האתרים הוא שוק רווי בנותני שירות מסוגים שונים, החל מפרילנסרים העובדים מהבית ועד חברות ענקיות לבניית אתרים. בהתאם לכך ניתן לקבל שירותים בתחום במחירים שונים מאוד מאחד לשני ומחירים שנעים על סקלה ארוכה, כלומר ניתן למצוא פרילנסרים שיבנו אתר ב 6,000 ש"ח ואף בפחות, לעומתם ניתן למצוא פרילנסרים אחרים שיתמחרו אתר ב 20,000 ש"ח ואפילו יותר. לצידם, יש חברות שיתמחרו את שירותיהן במחירים שונים ועלולות להציג מחיר אתר אינטרנט שונה באופן קיצוני ממחיר שתציע חברה אחרת. 

המצב הקיים בשוק מבלבל מאוד ומעורר שאלות רבות לגבי מחיר אתר אינטרנט, מדוע המחירים כל כך שונים מאחד לשני, מה מקבלים תמורת מחיר מסוים ומה מקבלים תמורת מחיר אחר, מה חשוב יותר, מה לבחון בבניית אתרים, אילו פרמטרים משפיעים על המחיר, האם לסמוך על פרילנסר או שעדיף לעבוד עם חברה ?

על מנת לקבל תשובות לשאלות האלו ולקבל החלטה נכונה עליכם להבין שני עקרונות עיקריים שהם אבני יסוד בדרך להצלחה.

אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי להשגת מטרה.

בניית אתר אינטרנט זה שירות ולא מוצר.

ההבנה כי אתר אינטרנט הוא כלי שיווקי המשמש להשגת מטרה עסקית בין אם מדובר ביצירת תדמית, ניהול חנות וירטואלית, יצירת ערוץ מכירות בנוסף לחנות קיימת, פלטפורמת שירות לקוחות ועוד... היא קריטית להצלחה וחשוב להפנים כי אתר אינטרנט אמור להשיג מטרה מסוימת.

אם בעבר פרסומות בטלוויזיה או בעיתונים מסוימים נחשבו למדיות הפרסום הנחשקות, היעילות והיקרות ביותר, כיום רשת האינטרנט הינה המדיה החזקה ביותר. הסמארטפונים, הטאבלטים, המחשבים הניידים וה Wi-fi בכל מקום, יצרו שינוי משמעותי בהתנהגות הצרכנים ונתנו למדיה האינטרנטית את הכוח שיש לה היום בעולם הפרסום והשיווק. כדי לפרסם את העסק שלך במקומון, לא בטוח שתמצא לנכון להשקיע הרבה בכלי הפרסומי מתוך ההנחה כי החשיפה לפרסום לא תהייה גדולה במיוחד, אבל אם התכוונת לפרסם בטלוויזיה, על שלט חוצות או בירחון נחשב כמו "לאישה" או "בלייזר" אז היית משקיע הרבה יותר, נעזר באנשי שיווק ובמשרד קריאייטיב, כי אתה יודע שפרסום כזה יגיע לקהל יעד נרחב, שפרסום כזה עולה המון ולכן תרצה לעשות זאת הכי טוב שאתה יכול כדי שהמסר יעבור בדרך הכי משכנעת וכדי שהפרסום יהיה אפקטיבי ויעיל.

מכאן שגם אתה מבין כי פרסום איכותי הוא פרסום שמצליח להעביר את המסר בדרך המתאימה ביותר להשגת המטרה, והוא אינו תלוי בגודל או באורך אלה הוא יכול להיות "קצר וקולע" וכי האיכות והמקצועיות הם אלו שיוצרים את ההבדל.

קיימות חברות המפרסמות באתר שלהן מחירון אתר אינטרנט המוצג כרשימת פיצ'רים (תכונות) ואת המחיר שלהן, הן בעצם מתמחרות מוצר. המחירים המוצגים במחירון הם תרגום של הטכנולוגיה והם מתייחסים לזמן שמשקיעים בכתיבת הקוד, בבניית הטכנולוגיה, בעלות לשעת עבודה של מתכנת. כמות הטכנולוגיות, הפיצ'רים והדפים שיהיו באתר, לא הם שקובעים אם האתר יצליח להשיג את המטרה. אתה יכול לקבל את כל הפיצ'רים ולהשתמש בכל הטכנולוגיות החדשניות,

האם זה מבטיח לך שתצליח להגדיל את כמות הלידים או המכירות ?  לא!

בניית אתר אינטרנט זה שירות ולא מוצר

נכון, שאתה מקבל מוצר מוגמר, אתר אינטרנט אבל אתה בעצם משלם על השירות, אתה משלם על שירות ברמה מסוימת שהתוצאה שלו הוא אתר אינטרנט שמצליח או שלא מצליח להשיג את המטרה שלו.

אתה יכול לבנות אתר עם עמוד אחד כמו למשל דף נחיתה שיביא כמות גדולה יותר של מכירות מאשר אתר הכולל 20 דפים, הכוח נמצא באיכות השירות שאתה מקבל ובתכנון הדף בצורה הנכונה שיגרום לגולש לבצע את הפעולה הרצויה, להביא לידים או מכירות ואכן להכניס כסף לחברה.

ניתן לבנות אתר בזול ולקבל  עוד כמה דפים באינטרנט או שניתן להשקיע יותר ולקבל את השירות המתאים שיצור את אתר האינטרנט של העסק שלך. פרילנסרים הם אנשי מקצוע מעולים בתחום שלהם אבל אם רוצים אתר אינטרנט שיצליח להשיג מטרה שיווקית, צריך להיעזר באנשים בעלי ידע נוסף מעבר לתכנות. לאנשי שיווק ומיתוג, לאנשי קריאייטיב, למומחים לעיצוב ממשק משתמש ולפיתוח חווית משתמש יש את הידע הנוסף שנחוץ כדי להצליח לבנות אתר אינטרנט שמצליח להשיג מטרה עסקית. 

בניית אתרים זהו עולם ומלואו המתפתח ומשתנה מדי יום, טכנולוגיות חדשות נכנסות לשוק, סגנונות העיצוב משתנים, התנהגות הצרכנים וכן האסטרטגיה השיווקית שכדאי לחברה לנקוט בה מול לקוחותיה משתנים בהתאם לשינויים בסביבה העסקית, מכאן שאתר אינטרטנט אינו רק טכנולוגיה ועיצוב אלה הוא אמור להצליח להשיג מטרה שיווקית ולהצליח לספק "ערך", ערך עסקי קשה מאוד להשיג רק באמצעות טכנולוגיה וחברה שיודעת לספק לך את ה"ערך" הזה, תתמחר את השירותים שלה בהתאם.

אם כך, לשאלה "כמה עולה אתר אינטרנט?"

התשובה היא: "כמה אתה רוצה להרוויח ממנו?"

ננסה להמחיש את מושג "הערך" באמצעות דוגמה,

הגיע אלינו לקוח עם אתר מכירות למוצרי דפוס מגנטיים , הכולל מערכת מפוארת וכמות גדולה של פיצ'רים, ללא ספק אתר שהמתכנתים עבדו עליו הרבה שעות ועלה ללקוח בהתאם. אבל, האתר לא מוכר! יתרה מכך, הנתונים הסטטיסטיים הציגו אחוז נטישה גבוה במיוחד  שעמד על 75%, כלומר רוב הגולשים שאכן הגיעו לאתר, יצאו ממנו במהירות וכנראה שעברו לאתר של המתחרים. הבעיה אינה במוצר, בקהל היעד או במחירים אלה חוסר הצלחת החנות הווירטואלית מיוחסת לאיכות האתר.

אנשי השיווק והמומחים לחוויית המשתמש שלנו בחנו את האתר, הגדירו את הבעיות ויצרו פתרונות מעשיים. הפתרונות כללו תכנון מחדש של תהליך זרימת הקנייה באתר – חוויית המשתמש, עיצוב גרפי שיצליח להעביר את היתרונות השיווקים של המוצרים ועיצוב ממשק משתמש קל ונוח.

התוצאות הם:

אחוזי הנטישה ירדו ל 15% בלבד (לעומת 75%)  

כמות המכירות באתר גדלה והאתר הצליח להביא מכירות כל יום בהשוואה למצב הקודם בו האתר הביא רק מכירות בודדות בחודש.

* תוצאות אלו הושגו רק חודשיים אחרי עליית האתר לאוויר והן רק משתפרות מיום ליום.

ההצלחה שנבעה מקיצור תהליך הקנייה באתר והפיכת התהליך לפשוט יותר מעידה על כך שאין צורך באתר גדול ומורכב כדי להצליח להשיג את המטרה אלה להפך, תהליך פשוט מאפשר ללקוח למצוא בקלות את הדרך ולהגיע למטרה שבמקרה זה הייתה ביצוע הזמנה וקנייה באתר, המקרה מחבר אותנו לאמרה:

"כל דבר גאוני הוא פשוט וגאונות היא זו שעולה כסף."

לכן, כאשר עומדים בפני ההחלטה מי יבנה את אתר האינטרנט של העסק שלך, רצוי שתתרכזו בחיפוש את האדם עם הידע המתאים ועם הוכחות בשטח. אל תתרכזו רק בכמה האתרים שבנה יפים, צבעוניים או מה כמות האלמנטים והדפים שתקבלו תמורת סכום מסוים אלה התרכזו בשאלה עד כמה האתרים שבנה הצליחו להשיג את המטרה ואכן תרמו לחברה מבחינה כלכלית. לאדם כזה אל תהססו לשלם גם אם המחיר גבוה יותר כי ההשקעה הזו יותר כדאית ותניב אחוזי ROI גבוהים יותר. ROI - Return Of Investments  הינו מדד המודד את ההחזר על ההשקעה באחוזים.

הסיבה לשמה אנו לא נוהגים לנקוב במחיר אתר אינטרנט ספציפי או להציג קבוצות מחירים במאמר זה טמונה באיכות השירות וברצינות שאנו משקיעים בכל לקוח, אפילו בלקוח שרק פנה אלינו לייעוץ חינם. אנו מעדיפים לקבוע פגישת יעוץ הניתנת ללקוחות שפונים אלינו בחינם כיוון שחשוב לנו להבין את הצרכים שלך, לבחון את מצב האתר הקיים (אם יש), להכיר את העסק שלך ולהציע את הפתרון שמתאים לך, פתרון שבאמת יעבוד בהתחשב בכל הנתונים, בפעילות המתחרים שלך ובאסטרטגית השיווק והמיתוג שלך ואת הפתרון המסוים הזה לתמחר.

אתה מוזמן להשאיר פרטים בטופס ליצירת קשר ונציגנו יתקשרו לתיאום פגישת ייעוץ חינם.