דף נחיתה

בניית דפי נחיתה

עסקים משקיעים הרבה מאמץ, זמן וכסף בבניית אתר אינטרנט מרשים במטרה ליצור תדמית עסקית חיובית בעייני הגולש ולהפוך אותו ללקוח. שיטה זו הכרחית למיתוג העסקי, אבל ממחקרים על דפוסי הגלישה ומנתונים סטטיסטיים שנאספו בגוגל אנליטיקס (כלי המודד תנועה לאתר האינטרנט, מהיכן הגיעו לאתר ואיזה עמודים הגיעו) עולה כי רוב הטראפיק (התנועה לאתר) לא  מגיע מעמוד הבית אלה מעמודים פנימיים. יותר מ 55% מהתנועה מגיעה מעמודים שהם לא עמוד הבית, אלה עמודים בנושאים ספציפיים, מאמרים, דפי נחיתה ועוד.

על כן חשיבות גדולה מאוד גם לתוכן השיווקי בעמודים הפנימיים וחשוב לשים דגש שעמודים אלו יהיו בנויים במטרה להמיר = לקנוורט (Conversion), כלומר שאחוז ההמרה בעמודים אלו יהיה גבוה ככל האפשר. אחוז ההמרה = הינו אחוז הגולשים המגיעים לעמוד ואכן עושים את הפעולה אותה רצו להשיג בעלי האתר (עמוד), אכן משאירים פרטים ליצירת קשר או יוצרים קשר בעצמם.

דפי נחיתה – דרך טובה להביא לידים לעסק שלך

אחת הדרכים הפופולריות ביותר להביא לקוחות לאתר או ליצור לידים, כלומר לגרום ללקוחות להשאיר פרטים באתר כדי שנציג החברה יחזור אליהם, היא באמצעות דפי נחיתה. דף נחיתה הוא אותו עמוד אליו מגיע הגולש כאשר הוא לוחץ על באנר פירסומי שראה באתרים אחרים או כאשר הוא נחשף למודעה בגוגל, לחיצה על הלינק או הבאנר מובילה לדף הנחיתה של העסק.

מה ההבדל בין דף נחיתה לבין אתר אינטרנט?

דפי נחיתה שונים מאתרי אינטרנט בעיקר במטרה שלהם. בעוד שאתר אינטרנט מטרתו לתת מידע על העסק, המוצר או השירות, לספק כמות גדולה של תוכן שיעניין את הלקוחות הפוטנציאליים, ליצור תדמית עסקית מקצועית ועוד. המטרה העיקרית של בניית דף נחיתה היא הנעה לפעולה, לגרום ללקוח לבצע פעולה ספציפית, בדרך כלל הפעולה שאותה רוצה העסק להשיג היא לגרום ללקוח להשאיר פרטים בטופס ליצירת קשר שמופיע בעמוד הנחיתה.

מה צופן העתיד לדפי נחיתה בשנת 2013

בשנים האחרונות בהם הפכו הסמארטפונים לחלק בלתי נפרד מכל אחד מאיתנו וגם השימוש בטאבלטים הולך וגובר. התנהגות הצרכנים ודפוסי הגלישה ברשת משתנים, הגלישה מכל מקום ובכל זמן הופכת את הקצב למהיר הרבה יותר, הגולשים מעדיפים לקבל את המידע בשניות, "קצר ולעניין", למלא פרטים, להמשיך את היום ויחזרו אליהם. לעומת זאת, לפני שהתחילו להסתובב סמארטפונים וטאבלטים ברחובות, עיקר הגלישה ברשת נעשתה מהמחשבים הפרטיים, בזמן הפנוי בבית, כשגולש יושב מול המחשב ויש לו זמן לקרוא ולקרוא. השינוי הזה בדפוסי הגלישה יוצר את ההכרח להשקיע בבניית דפי נחיתה מוצלחים.

אז, איך בונים דף נחיתה מוצלח, מה חייב לכלול עמוד הנחיתה

דף נחיתה הכולל את כל האלמנטים הנכונים ובמידה הנכונה יעשה את ההבדל בין השקעה שמניבה תוצאות שיכניסו כסף ולידים לעסק לבין בזבוז זמן יקר וכסף.

כשמתחילים בבניית דף נחיתה, חשוב לשים לב לדגשים הבאים:

הגדרת הצרכים של הגולש – תעמידו את עצמכם במקום הגולש שלחץ על הבאנר או על המודעה בגוגל, וחישבו מה אתם מצפים לראות ואיזה מידע אתם רוצים לקבל כשאתם מגיעים לדף הנחיתה וזה מה שתתנו לגולש.

מסר ברור וקצר – העבירו באופן הכי קצר וברור את השירותים/מוצרים שאתם מציעים תוך הדגשת היתרון שלכם על פני המתחרים.

מהי הפעולה אותה אתם רוצים שיעשה הגולש – כפי שכתבנו בתחילת המאמר, המטרה של דף נחיתה היא להניע את הגולש לפעולה. זכרו שכל עיצוב הדף והמסר אמורים לגרום לגולש לבצע פעולה ספציפית, לרוב הפעולה היא השראת פרטים באתר. עוד פעולות אותן מנסים להשיג בדרך זו הן הזמנת כרטיסים, רישום לאתר או אפילו העברת מידע על מופע או אירוע ספציפי ועוד.

התמקדות – דף נחיתה צריך להתמקד בקידום מוצר או שירות ספציפיים או לכל היותר בסדרת מוצרים ממשפחה אחת ומאוד ספציפית.

יצירת אמינות – עיצוב הדף והמסר חייב ליצור תחושת אמינות אצל הגולש כדי לגרום לו להאמין למסר שאתם מעבירים ולעורר אצלו את הרצון ליצירת קשר עם העסק. הוספת תמונות הלוגו של חברות רציניות ומוכרות שאתם נותנים להם שירות יוצרת תחושת אמינות, הצגת תווי – תקן או תווים המעידים על איכות המוצרים שאתם מספקים תורמת להעלאת תחושת האמינות. 

אפשרות ליצירת קשר – חשוב לתת לגולש את האפשרות לבחור בין למלא את הפרטים כדי שיחזרו אליו וגם לאפשר לו ליצור קשר איתכם בטלפון או במייל, ציון כתובת החברה שלכם תורמת להעלאת האמינות כי לחברה הזו יש משרדים ולמוצר/שירות יש אבא ואמא.

כמות פרטים מינימלית – בטופס ליצירת קשר, בקשו מהגולש למלא לא יותר שלושה שדות והם: שם, מייל וטלפון. במקרים מסויימים אפשרו לו לכתוב הערות, זה יעזור לכם לנפות את הפניה. ממחקרים עולה כי ככל שכמות השדות למילוי עולה אחוז ההמרה יורד.

עיצוב דף נחיתה – עיצוב הדף חייב להשיג מטרה אחת שהיא להניע את הלקוח לפעולה הרצויה. העיצוב צריך לעזור להעביר את המסר וכן למקד את תשומת לב הגולש על המטרה.

אסטרטגיית השימוש בדף נחיתה

דפי נחיתה אפשר להציג במספר מקומות:

באנרים – דף הנחיתה יכול להיות או העמוד עליו ינחתו הלקוחות שילחצו על באנרים פרסומיים אותם תציגו באתרים אחרים. לכן חשוב מאוד שהעיצוב והמסר של הבאנר יהיו תואמים לאלו שיגיעו אליהם בדף הנחיתה. אנו לא רוצים שגולש שילחץ על הבאנר ויצפה לראות משהו אחד, יקבל בדף הנחיתה משהו אחר ואז יתאכזב, יקבל תדמית שלילית על החברה והמותג ויצא.

מודעות PPC – קידום אתרים ממומן באמצעות מודעות בגוגל אדוורדס, המציגות מלל פרסומי הינה דרך מעולה להוביל את הגולש לדף הנחיתה, אך גם כאן, חשוב לתאם בין המסר במופיע במודעה למסר שיקבל הגולש שינחת בדף הנחיתה.

דף פנימי בתוך אתר האינטרנט של החברה –  דף נחיתה יכול להופיע גם כרקע לעמודים הפנימיים בתוך האתר. כלומר להוסיף את מרכיב ההנעה לפעולה כחלק מעיצוב כל עמוד פנימי ובכך לאפשר לגולש שמגיע לכל דף או מאמר באתר להשאיר פרטים. חשוב לעצב את כל העמודים הפנימיים באותו פורמט ולמקם את הטופס ליצירת קשר בדיוק באותו המיקום ורק כותרת העמוד והמלל משתנים.

ניתן לראות דוגמה יפה לכך, גם בעמוד שאתם נמצאים בו עכשיו, בצידו השמאלי של הדף, נתנו לכם את האפשרות להשאיר פרטים וניצור אתכם קשר.

דוגמה לדף נחיתה שהוא חלק מעיצוב העמודים הפנימיים באתר. זהו דף מאמר אליו מגיעים הגולשים, אלמנטים של עמוד הנחיתה מופיעים בחלק העליון של הדף והמאמר מופיע מתחת. 

החלק העליון משמש גם לעמוד נחיתה, דף זה הביא ל 100% המרה. כלומר כל גולש שהגיע לעמוד, אכן ביצע את הפעולה שרצינו ובמקרה זה, להתחיל את תהליך הרישום לתוכנה לניהול פרויקטים.