בניית אתר תדמית לעסק ב2020

זמן קריאה: 5 דקות

מהו אתר תדמיתי

מה זה אתר תדמיתי? אתר תדמיתי או אתר תדמית הינו אתר אשר חברה או עסק יקימו במטרה לשווק ולמתג את עצמם באינטרנט.

בניית אתר תדמית מצריכה מחשבה שיווקית, עיצוב מושקע ותוכן איכותי. אתר תדמית יכלול בדרך כלל פרטים אודות החברה ושירותיה.

אתר תדמיתי לעסק

חשוב להבין כי המטרה של האתר התדמיתי יותר חשובה מסוגו, כך הקמת אתר תדמית לעסק צריכה להתמקד בצורך שלשמו רוצים להקים אתר. עברו הימים שהיית צריך אתר "רק שיהיה" ו"כי לשכן יש אתר, אז גם אני רוצה". היום המטרה העיקרית של אתרי תדמית הם הבאת לקוחות לעסק, קרי לגרום ללקוחות פוטנליאציים ליצור קשר באמצעות שליחת טופס פרטים או שיחה טלפונית.

לשם השגת יעד זה חשוב לתת אופציה נוחה, כבר בדף הבית של האתר, להשאיר פרטים על מנת שנציג החברה יוכל לחזור ללקוח.

כמובן שנרצה גם לספר על תחומי פעילות של החברה, להציג תיק עבודות או מוצרים ולתת כל מידע רלוונטי אחר אשר יעזור ללקוח פוטנציאלי להתרשם מבית העסק ולהבין כי הגיע למקום הנכון. אבל גם כתיבת תכנים לאתרים תדמיתיים צריך לעשות בשכל. קודם כל עוד לפני שניגשים למלאכת בניית אתר תדמיתי, יש לעשות מחקר מילות מפתח מעמיק על מנת לזהות ביטויים וצירופי מילים אשר מעניינים את קהל היעד שלך.

כך תוודא מראש שהאתר שיבנה יהיה ממוקד כמה שיותר במה הלקוח מחפש ולא איך אתה רוצה להציג את העסק שלך. הדבר יבטיח כי האתר החדש יתקדם יפה בסולמות גוגל ויקצור תנועת גולשים ממוקדת מטרה.

לדוגמא אתר תדמית עבור חברה אשר עוסקת בתחום הקוסמטיקה. הרי הלקוח הפוטנציאלי אינו יודע איך תספרו על עצמכם בדפי האתר, אלא הוא יחפש בגוגל ביטויים אשר מתארים את הצורך שלו ולא את החברה שלכם. לדוגמא, במקום לחפש "חברה לשיווק מוצרי קוסמטיקה", הלקוחה תחפש "איפור לעיניים" או "מסקרה". אם דאגתם לכלול מילים אלו בתכני האתר, יש סיכוי טוב כי תעלו בתוצאות החיפוש.

כמובן, אין הדבר מבטיח כי תעלו בדף הראשון, אך זה נושא נפרד שתוכלו לקרוא עליו במאמר על קידום אתרים. במסגרת מאמר זה רק נציין כי אם לא תכללו את מונחי החיפוש אשר הגולשים שלכם מחפשים - לא תעלו מול עיניהם כלל.

עיצוב אתר תדמיתי

תהליך בניית אתרי תדמית מתחיל ממחקר מילות מפתח כפי שכבר ציינו, וממשיך בעיצוב גרפי של האתר. לשם עיצוב אתר תדמיתי מתחילים בתכנון כל מסכי האתר כולל ניווט בין המסכים והאלמנטים השונים אשר ימוקמו בדפים.

החוויה של הגולש באתר היא קריטית ועיצוב נכון מתחיל קודם כל מתכנון נכון של כל המרכיבים על מנת שלגולש יהיה קל למצוא את החומר המעניין אותו וכן להשאיר את פרטיו במידה ומצא לנכון. רק לאחר השלמת תהליך תכנון ממשק המשתמש ניגשים לשפיכת צבע ועיצוב גרפי של האלמנטים השונים.

למרות שרוב האנשים חושבים כי דף הבית הוא הדף החשוב ביותר באתר ונרצה להשקיע את רוב המאמצים בו, אין הדבר נכון בעולם האינטרנט של היום. כיוון שרוב התנועה לאתר תגיע ממנועי החיפוש, לפחות מחצית מהגולשים ימצאו אותכם בגוגל בזכות איזה שהו דף תוכן באתרכם.

זאת אומרת דף הכניסה לאתר במרבית המקרית אינו דף הבית, אלא דף פנימי. לכן, חשוב לדאוג שבתבנית עיצוב של כל דף תוכן באתרכם יהיה טופס נוח להשארת פרטים על מנת שהגולש לא יצטרך לחפש אותו. כמו כן, חשוב שהגולש יבין לאן הגיע גם אם הוא נמצא בדף פנימי של האתר אשר בדרך לא כולל הסברים על האתר או החברה אלא מתמקד בנושא מסויים בלבד.

ניתן להשיג כל זאת על ידי תכנון נכון של סרגל ניווט ראשי אשר זמין לאורך כל דפי האתר. המילים בהם תשתמשו בניווט הראשי יעידו על נושא האתר והתכנים שבו ובכך יעזרו לגולש להתמצא ואף להמשיך ולחקור דפים נוספים באתר בקלות. דרך נוספת היא לכלול שורת הסבר קצרה בראש האתר אשר תופיע גם לאורך כל דפי האתר ותסכם במשפט אחד על מה מדובר.

בניית אתר תדמית בוורפרס

לאחר שיש לנו מחקר מילות מפתח, תכנים כתובים, תכנון מסכי האתר והעיצוב הגרפי - ניגשים לבנייה. אחד הכלים הטובים והנוחים ביותר להקים עליהם אתר תדמיתי הינו וורדפרס. אתר תדמית מבוסס wordpress הוא בחירה מצויינת מכמה סיבות:

וורדפרס בנוי בצורה אשר תקל עליכם בניהול תכני האתר, יצירת דפים חדשים, עריכת תוכן קיים והכי חשוב - וורדפרס בנוי למנועי חיפוש. משמעות הדבר שוורדפרס נותן אפשרות בצורה מאוד קלה להגדיר מילות מפתח ותיאורים לכל דפי האתר על מנת שגוגל יוכל להבין איך לקטלג את העמודים של האתר ובאילו מילות מפתח אתם רוצים להופיע בעצם.

כמו כן, וורדפרס הינה מערכת ניהול תוכן מבוססת קוד פתוח, ז"א עלות אתר תדמיתי מבוסס וורדפרס קטנה משמעותית מכל מערכת אחרת הרי היא זמינה ללא עלות לכולם. יתרון נוסף הוא זמינות של המון פלאגינים לכל מטרה, רובם גם ללא עלות.

פלאגינים אלה יכולים להיות שימושיים להרחבת פונקציונליות של האתר ללא צורך בפיתוח ייעודי של מרכיבים אלה, מה גם שפלאגינים חיצוניים בדרך כלל כבר עברו הרבה בדיקות ונמצאים זמן מה בשוק, מה שמבטיח פונקציונליות רחבה ויציבה.

יתרון נוסף - כאשר אתר בונים אתר מבוסס קוד פתוח, תהיו בטוחים כי תקבלו לרשותכם את כל קבצי האתר לאחר סיום מלאכת הבנייה. לא מעט חברות בניית אתרים כיום "קושרות" את הלקוח בכך שהן בונות לו אתר תדמיתי על מערכת משלהם, אשר פיתחו בעצמם, ואינם רוצים לשחרר קוד זה ללקוחות.

התוצאה: שילמת על האתר, אבל אם תרצה ללכת, תקבל את חלק מקוד מהאתר לרשותך, את החלק שרואים הגולשים, אבל לא תוכל לקחת איתך את מערכת הניהול.

לבנות אתר תדמית באנגלית או בעברית?

דילמה נוספת שבפניה עומדים לקוחות רבים זה האם להקים אתר תדמית באנגלית, בעברית, או גם וגם? התשובה היא: תלוי באיזה מנוע חיפוש ברצונך לקדם את האתר ומי קהל היעד שלך. אם עיקר פעילות החברה היא בחו"ל ולקוחות החברה דוברי אנגלית, אז אין מה לחשוב, תבנו את האתר באנגלית.

אבל, אם קהל היעד הוא ישראלי, יש יתרון לאתר בעברית מפני שהתחרות בגוגל ישראל היא נמוכה יותר מזו שבגוגל העולמי. כמובן זה תלוי בתחום שלכם, אך בכל זאת, יש הבדל אם מקדמים דף מול 1,500,000 דפים אחרים או מול 10,000,000. בבחירת שפה בה יבנה האתר, תחשבו קודם כל באיזה שפה דובר קהל היעד שלכם.

אתר תדמית באנגלית
אתר תדמית באנגלית

עלות בניית אתר תדמית

בניית אתר אינטרנט תדמיתי מקצועי כרוכה בעלות. בעלי מקצוע שונים מעורבים בתהליך כגון: מנהל פרוייקט, מאפיין חווית משתמש, מעצב גרפי, מתכנת, כותב תוכן ומקדם אתרים. מחיר בניית אתר תדמיתי יכול להתחיל בכמה אלפי שקלים ולהגיע אף לעשרות אלפי שקלים במקרים מסויימים.

הכל תלוי ברמה המקצועים (אנשי מקצוע טובים עולים בהתאם) וביעדים שלכם. בספק אם קוקה קולה תסתפק באתר ב5,000 ש"ח, כי הם מבינים שעל מנת שהאתר יצליח, צריך להשקיע, כמו בכל דבר.

כמובן לא כולנו קוקה קולה, ולעסק הקטן הכיס לא עמוק, אבל הוא עדיין רוצה אתר איכותי. יש אופציות לחסוך על מחיר עיצוב אתר תדמיתי ע"י שימוש בתבניות עיצוב מוכנות שעלותם היא זניחה ומסתכמת בכ-$50. אומנם מנסיוני, עיצוב אתרי תדמית מתבניות מוכנות אף פעם לא מתאים בול ותמיד יש צורך בהתאמות, מה שגורר עלויות נוספות. הבנייה בזכות וורדפרס היא הרבה יותר זולה מפעם, אך יש את מרכיב התוכן והקידום אשר מוסיף למחיר בניית אתר תדמיתי.

אתר תדמית לדוגמא

תוכלו להתרשם במספר אתרים תדמיתיים לדוגמא בתיק עבודות שלנו. לקבלת הצעת מחיר להקמת אתר תדמיתי, מלאו את פרטיכם בטופס צור קשר בעמודה ימנית של עמוד זה ונחזור אליכם בהקדם. כמו כן, ניתן לקבל ייעוץ חינם לגבי הקמה או שדרוג של אתר קיים שברשותכם.