בניית אתרים לעסקים קטנים

בניית אתרים לעסקים קטנים לעומת עסקים גדולים

בעבר, בניית אתרים לעסקים הייתה רלוונטית בעיקר לחברות גדולות כי להן היה את הכסף להשקיע באתר אינטרנט. כיום, כל תרבות הגלישה והצריכה השתנתה, הלקוחות הפוטנציאליים נמצאים ברשת מרבית משעות היממה מכל מקום ובכל זמן תודות לסמארטפונים והטאבלטים שנמצאים בכל תיק. כל אינטראקציה בין לקוח לחברה מעוררת בלקוח את הרצון להיכנס לאתר האינטרנט של החברה להתרשמות נוספת.

בעקבות כך, בניית אתרים לעסקים קטנים מקבלת יותר ויותר חשיבות והפכה להכרחית לא פחות מאשר בניית אתרים לעסקים גדולים.

עסקים גדולים הם עסקים שלרוב "המוניטין שלהם הולך לפניהם", הם כבר לא צריכים להוכיח או לשכנע את הלקוחות שהם טובים, הם עשו זאת בעבר, כולנו מכירים אותם, סומכים עליהם וקונים את המוצרים שלהם. למשל, כמה מאיתנו נכנסים לאתר של   Microsoft/ Apple / HP / Samsung   כדי לברר יותר על החברה או להתרשם ממנה לפני שאנו רוכשים מוצרים שלה ? התשובה היא: "לא ממש", כי אנחנו כבר יודעים מי הם וסומכים עליהם. אם כן נכנס לאתר של אחת מהחברות האלה זה רק כדי להתעדכן במוצרים נוספים שהשיקו או לקרוא מידע על מוצרים.

אבל, עסקים קטנים נמצאים בשלב שונה מעסקים גדולים. לרוב, עסקים קטנים נמצאים בשלבים הראשוניים לבניית העסק, בשלב יצירת התדמית ובניית המוניטין העסקי. עסקים הנמצאים בשלב זה משקיעים משאבים רבים בשיווק במטרה להגיע אל קהל הלקוחות הפוטנציאליים ולהרשים אותם, לעורר בהם תחושת ביטחון, ליצור רושם מקצועי ולשכנע את הלקוחות שמגיעים לאתר שלהם לקנות את המוצר או השירות שמציעים.

השקעה בבניית אתרים לעסקים קטנים הכרחית לבניית המוניטין העסקי

בניית המוניטין העסקי הינה תהליך ארוך המתבצע לאורך זמן, אך ללא לקוחות שאכן מנסים את המוצר/שירות, מביעים חוות דעת חיובית, ממליצים לחברים ומכרים, בניית המוניטין בלתי אפשרית.

ההזדמנות לקביעת הרושם הראשוני היא בפגישה הראשונה בין העסק ללקוח הפוטנציאלי שמתקיימת כאשר הגולש מגיע לאתר האינטרנט של החברה וממשיכה להתפתח משם.

עסקים קטנים חייבים להיזהר מאוד מבניית מוניטין שלילי, כלומר מוניטין של חברה לא מקצועית ולא רצינית, כיוון שהסיכוי של חברה קטנה לקבל הזדמנות נוספת נמוך מאוד. מכאן, שחברה קטנה חייבת להשקיע בבנית אתר האינטרנט שייצג אותה ברשת.

על מה חשוב לשים דגש בזמן בניית אתר לעסק קטן?

הדגשת היתרון התחרותי  עסק חדש או עסק קטן לרוב מספק מוצרים או שירותים דומים לאלו שמספקים מתחרים גדולים יותר או בעלי מוניטין גבוה יותר. לכן, עסק חדש שרוצה להצליח להתחרות במתחרים הקיימים בשוק, חייב ליצור בידול על פני המתחרים, להגדיר את היתרון התחרותי שלו על פניהם והכי חשוב להדגיש ולהציג את היתרון התחרותי הזה באתר באופן שבו הגולש ידע בתוך מספר שניות מהו היתרון של החברה.

ניתן להציג את היתרון התחרותי באמצעות סליידרים מתחלפים בעמוד הבית, סליידרים מתחלפים הם מוקד תשומת לב עיקרי וניתן להעביר את המסר באמצעותם.

דוגמה לסליידרים מתחלפים בעמוד הבית, כל סליידר מתמקד בקבוצת מוצרים אחרת שהחברה משווקת:

עיצוב גרפי מותאם לקונספט השיווקי ולאסטרטגיית השיווק – עיצוב אתר חייב להיות מותאם לאופי המוצרים/השירותים אותם מספקת החברה. למשל משרד עו"ד צריך להציג אתר אינטרנט בעל עיצוב המשרה רצינות, סמכותיות ומקצועיות בשונה מחברה המספקת שירותי הפקות ימי-הולדת לילדים שצריכה להציג עיצוב גרפי צבעוני, מלא חיים ושמח.

עיצוב חדשני – רצוי להציג עיצוב גרפי בקווים חדשניים ולעשות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בעולם העיצוב.

אתר מותאם לגלישה מהדפדפנים הפופולריים –  בעבר רוב הגולשים גלשו באינטרנט באמצעות הדפדפן אינטרנט אקספלורר, כיום נוספו עוד ועוד דפדפנים כמו גוגל כרום, פיירפוקס, ספארי, גירסאות חדשות של אקספלורר ועוד .. שהפכו לפופולריים אפילו יותר. רצוי שתדעו כי אתר אינטרנט שניראה טוב בדפדפן אחד לא בטוח יראה טוב גם בדפדפן אחר. את ההתאמות האלה עושים בתהליך הפיתוח של האתר ורצוי שתסגרו זאת בחוזה מול החברה לבניית אתרים שבחרתם.

אתר מותאם לגלישה מטלפונים חכמים וטאבלטים על פי נתונים סטטיסטיים, 46% מכלל הגולשים באינטרנט בשנת 2012 , גולשים מטלפונים ניידים וטאבלטים. מדובר בעלייה משמעותית לעומת נתוני הגלישה שנצפו אשתקד והנתונים השנה צפויים לעלות יותר. מכאן, שגם לאתר שלכם יגלשו מסמארטפונים וטאבלטים ויתכן שהמפגש הראשון בין הלקוח הפוטנציאלי לעסק יתקיים כאן ורצוי שיגיעו לאתר מותאם לגלישה ממובייל.

אפליקציית סמארטפון –  במידה והעסק הוא חנות וירטואלית או תוכנה מבוססת אינטרנט, רצוי לפתח אפליקציה לעסק. חשוב לעצב את האפליקציה באופן שיהיה נוח לגלישה ממסכים קטנים יותר, להקפיד כפתורים גדולים ותצוגת עמוד לאורך המתפרסת מלמעלה – למטה.

אתר מותאם לקידום במנועי חיפוש– חברה קטנה או חברה חדשה חייבת להשקיע בקידום אתרים אורגני ולהביא את האתר שלה אל הגולש שמחפש מילת מפתח שרלוונטית למוצרים או השירותים שמספקת החברה. תהליך קידום אתרים אורגני מתחיל עוד בשלבי הפיתוח הראשונים של האתר, ולכן לפני תכנון מבנה האתר והדפים, ערכו מחקר מילות מפתח מקצועי ותכננו את האתר על פי מילות מפתח אלו. בניית האתר ע"פ מילות מפתח חזקות הינה המרכיב המכריע ביותר בתצוגת האתר שלכת בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש.

בחירה בחברה המספקת גם שירותי בניית אתרים וגם שירותי קידום אתרים היא בחירה טובה שכן אותה חברה הינה בעלת הידע הנדרש לשם קידום האתר והיא תוכל ליצור את התוצאה הטובה ביותר לאתר מותאם לקידום במנועי חיפוש.  

בניית פלטפורמה ליצירת מאגר לקוחות – הכנסת טופס ליצירת קשר תביא למצב בו הגולשים באתר ישאירו את פרטי המייל שלהם וזוהי דרך מצוינת ליצירת מאגר לקוחות פוטנציאליים שניתן יהיה לפנות אליהם בעתיד, לשלוח חומרים שיווקיים בעלי ערך מוסף ובאמצעות כך לשפר את המוניטין המקצועי.

פיתוח אתר בטכנולוגיית קוד פתוח– חשוב לשים לב כי החברה שתפתח את האתר, תפתח את באתר בקוד פתוח וכי קוד המקור יימסר לך עם סיום הפרויקט. פיתוח אתר בטכנולוגיית קוד סגור, כובלת את בעלי האתר להמשיך ולשלם על שירותי תחזוקת האתר, בעוד שבמקרים רבים ניהול תכני האתר באמצעות תוכנה לניהול תוכן אינה משימה מורכבת כפי שנהוג לחשוב. אדם בעל זיקה טכנולוגית יוכל לנהל את התוכן באתר ולאפשר לחברה לחסוך תשלומים חודשיים שמצטברים לאלפי שקלים בשנה.