Ducksprint

מטרת הפרויקט: עיצוב ממשק משתמש לאתר מכירות מוצרי דפוס דיגיטליים. עיצוב גרפי חדש ואופטימיזציה לחוויית משתמש.

חברת Ducksprint עוסקת בייצור ושיווק מוצרי מיתוג לחברות ובעיקר מגנטים.

הבעיה:

מנכ”ל החברה פנה אלינו והציג את הבעיה העיקרית המעכבת אותו בדרך להצלחת העסק והיא: אתר אינטרנט קיים עם בעיות המרה. כלומר, לעסק יש אתר אינטרנט באוויר, אליו מגיעים לקוחות פוטנציאליים אבל הם אינם הופכים ללקוחות, כלומר אינם מזמינים באתר.
אנשי שיווק ומיתוג ומומחים לעיצוב ממשק משתמש וחווית משתמש חקרו ובדקו את הבעיה ואת הגורמים לה ומצאו בעיות אקוטיות רבות המונעות מהלקוח הפוטנציאלי הגולש באתר החברה להזמין באתר ולהפוך ללקוחות.
תוך התחשבות באילוצים רבים כמו מבנה האתר הקיים וכן תקציב מוגבל ע”י הלקוח, תפרנו לDucksprint את הפתרון לשיפור אחוזי ההמרה באתר החברה.

הפתרון המוצע:

Redesign לאתר, עיצוב ממשק משתמש נוח ופשוט להבנה ושימוש, שיפור הקונספט השיווקי והדגשתו באתר וכן אופטימיזציה לחוויית המשתמש.

נדגים מספר שינויים שעשינו:

דף הבית
דף הבית באתר החברה הוא המפגש הראשון של הלקוח עם החברה ולכן רצוי להשקיע מחשבה רבה בעיצוב ובבחירת האלמנטים שיופיעו בדף זה, זהו הדף שיקבע אם הלקוח ימשיך לגלוש לדפים אחרים באתר או לא, זה הדף שיקבע את הרושם הראשוני של הגולש על החברה וישפיע רבות על תדמית החברה בעייני הלקוח.

דף הבית לפני:

 

דף הבית אחרי השינוי:

עיצוב אתרים

 

שיפורים שעשינו ואלמנטים נוספים שהכנסנו לדף הבית של אתר Ducksprint הם:

הוספת קריאה לפעולה ברורה לדף הבית – יצרנו שני כפתורי הנעה (כפתורים המניעים את הלקוח לבצע פעולה) ברורים ומעוצבים באופן שמזמין את הלקוח ללחוץ. לכפתורים יש שמות ברורים שגורמים ללקוח להבין בדיוק מהו ההבדל בין הכפתורים על מנת שיוכל לבחור בכפתור המתאים לו וללחוץ עליו.
כפתורים אלו מדגישים את שני דרכי השימוש העיקריות באתר: הזמנת מוצרים מהירה באמצעות העלאת קבצי גרפיקה מוכנים או לחליפין בחירה ממגוון תבניות עיצוביות ועיצוב המוצר אונליין עם אפשרות הזמנה מיידית בסוף תהליך העיצוב.

יצירת “מוקד תשומת לב עיקרי” מרשים – יצירת 4 סליידרים מתחלפים הפרוסים לרוחב המסך, תוך הדגשת מסר שיווקי אפקטיבי. כל סליידר מציג ומדגים את היתרון השיווקי של המוצרים והשירותים המוצעים באתר ומעוצב באופן היוצר את התחושה שיוצרים מוצרי החברה. הסליידרים צבעוניים וכוללים תמונות מקוריות.

הסליידרים המתחלפים:

עיצוב אתר

עיצוב אתרי אינטרנט

עיצוב אתר אינטרנט

עיצוב אתרים מקצועי

 

שיפור תצוגת קטגוריות המוצרים הן מבחינה גרפית ומיקומית – ניתן לראות כי בעמוד הבית הקודם (המוצג למעלה) סדר הקוביות אינו סימטרי, דבר היוצר בלבול ואי סדר בעייני הגולש וכן בתחושה שנוצרת אצלו בזמן הגלישה. על מנת לתקן זאת הקפדנו על פריסת אלמנטים באופן סימטרי, נעים לעין, היוצר סדר ומבדיל בין קוביות אלו לקוביות הפרסומות המופיעות בעמוד. בנוסף, החלטנו לצייר וליצר תמונות חדשות לחלק ממוצרי החברה, זאת כיוון שתמונה המייצגת את אחד מהמוצרים אמורה לגרום לגולש להבין ישירות מהו המוצר גם בלי לקרוא את שם המוצר.

הוספת אפשרות מעבר בין שפות האתר במקום נראה לעין – הוספת אפשרות זו לעמוד הבית תוך שילוב הדמות המיתוגית של החברה, הברווז הצבעוני, שיצבע בצבעי הדגל המייצג את השפה הנבחרת. גימיק זה יוצר קשר בין השפה אותה מעדיף הגולש לבין הדמות המיתוגית של החברה.

יצירת קוביית קידום מכירות – מיקום קובייה זו במקום ניראה לעין, למטרת הצעת מבצעים ודילים מיוחדים למבקרי האתר. קובייה זו תופיע הן בעמוד הבית והן בכל דפי האתר.

סרטון הדרכה ליצירת הזמנה באתר – אתר Ducksprint הקודם כלל סרטון הדרכה שהוצג באחד הדפים הפנימיים, כלומר רק אם הלקוח המשיך לגלוש באתר ועבר לדפים אחרים, הוא נחשף לסרטון ויכול היה לקבל הדרכה מקיפה צעד אחר צעד. סרטון הדרכה כזה הינו בעל יתרון משמעותי שכן לקוחות מאוד אוהבים לראות סרטונים המסבירים להם מה עליהם לעשות על מנת להזמין מאשר להתחיל לקרוא חומר כתוב ולהסתבך. צפייה בסרטון מאיצה את הסיכוי כי הלקוח יבין כי התהליך פשוט ואכן יזמין באתר. אנו הבאנו את הסרטון לעמוד הבית באופן בולט וכן שתלנו לחצן Play המוביל לצפייה בסרטון בכל עמודי האתר, על מנת שסרטון זה יגיע לכל גולש באתר.

שינוי הנביגציה לסרגלי הניווט באתר – תכנון מחדש של סדר סרגלי הניווט העליון והתחתון של האתר לשם יצירת ממשק משתמש נוח ומובן יותר, זאת תוך התחשבות באילוצי המערכת הקיימת כמו סרגל ניווט גלריה פנימי שלא ניתן לשינוי מסיבות שאינן תלויות בנו.

אמינות האתר – אחת הבעיות העיקריות של עסקים הפועלים ומוכרים מוצרים און-ליין הינה, חוסר אמינות באתר, במפעיליו או חשש ממסירת פרטי אשראי באינטרנט. העלנו את רמת הביטחון באתר ע״י הצגת באג׳ים (תגיות) המעידים על איכות, אמינות ורמת שירות גבוהה.

איחוד מנגנוני כניסה והרשמה למערכת והצפתם לסרגל ניווט עליון ועוקב באתר – מנגנוני הכניסה למערכת היו מופרדים ומבלבלים, כניסת משתמשים רשומים לאתר הייתה משני דפים שונים שעושים הפרדה בין סוג לקוח. על מנת ליצור סדר ולמנוע את האפשרות כי לקוח ינסה להזין פרטי זיהוי במקום הלא נכון ולקבל דחייה, איחדנו אותם למנגנון אחד. ליד מנגנון הכניסה מיקמנו את האפשרות להרשמה לאתר.

עיצוב ממשק משתמש

 

דפים נוספים

שיפור נתיב הגולש מכניסה לאתר עד להזמנה וצמצום משמעותי בכמות הקליקים עליהם צריך הגולש ללחוץ כל מנת להגיע למטר – ביצוע הזמנה באתר, עשינו שיפור ויזואלי ואינפורמטיבי לליווי הגולש בנתיב ע״י עזרים ויזואליים כגון חיצי פעולה איורים והסברים.

דף הרשמה, פתיחת חשבון – שיפור המראה הויזואלי של השדות למילוי ופריסתן על פני העמוד באופן שיזמין את הלקוח אכן למלא ללא חשש.

עיצוב ממותג – הקפדנו על עיצוב ממותג, שילבנו את הדמות המיתוגית שהיא הברווז הצבעוני בכל דפי האתר, לחיזוק המיתוג, נתננו ביטוי לסדר הצבעים המפוספס כפי שמופיע כצבעי מילוי הברווז והשתמשנו בו לקווים המפרידים בין חלקים בדף, ניתן לראות דוגמה לקווים אלו בדף הבית, קו עליון וקו תחתון.
גם תפריט הניווט העליון מעוצב בהתאם לסדר הצבעים המפוספס, באופן שבו כאשר הגולש נמצא בעמוד מסוים, לשונית העמוד מקבלת קו צבעוני עליון הנראה כחלק מהשורה המפוספסת המשולבת בכל דפי האתר.

דף תוכן פנימי – כל דפי התוכן הפנימיים מעוצבים בפורמט דומה, הוספנו את סרגלי הכניסה למערכת וההרשמה לכל הדפים, וכן אלמנטים נוספים.

הוספת כפתורי ההנעה לפעולה וכן כפתור הצפייה בסרטון מכל הדפים – שלבנו את שלושת הכפתורים האלה כך שיופיעו בכל עמוד באתר באופן בולט, ברור ומזמין לפעולה שכן זוהי מטרת האתר העיקרית.

מספר טלפון לגישה ישירה – הוספנו את מספר הטלפון הישיר לבית העסק בעל עמוד, הדבר מעלה את תחושת הביטחון אצל הלקוח, שכן יוכל לפנות לבית העסק באופן ישיר ומהיר בכל שלב שירצה.

דוגמה לעמוד תוכן:

עיצוב ובניית אתרים

 

זו דוגמה לפרויקט שעשינו לאחרונה. אם גם לך יש אתר אינטרנט שאינו משיג את המטרה שהתכוונת שישיג כשבנית אותו או אתר שאינו ממצה את הפוטנציאל של העסק שלך, אתר עם בעיות המרה או אתר שבנית מזמן והיה רלוונטי לתקופה ההיא וכעת העיצוב כבר מיושן, או אם יש לך אתר מסורבל והלקוחות לא נרשמים, רוכשים או שולחים פרטים ואתה צריך תכנון ושיפור חווית משתמש… או כל בעיה אחרת, צור איתנו קשר או השאר פרטים בטופס ליצירת קשר והמומחים שלנו ישמחו לחזור אלייך.